Reklamační řád

1. Úvod

  1. Tento Reklamační řád stanoví pravidla a postupy pro podávání a vyřizování reklamací a stížností klientů společnosti Moder Wealth Management s.r.o., IČ: 06639046, se sídlem Labská zahrada 812, 500 11 Hradec Králové, zapsaná v obchodním rejstříku vedeného Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 103344 (dále jen „Společnost“).
  2. Klient Společnosti je oprávněn podat reklamaci v případě, že se domnívá, že Společnost nedodržela sjednané smluvní podmínky, nebo nesplnila povinnosti plynoucí z právních předpisů (dále jen „reklamace“). Reklamační řád se vztahuje také na řešení stížností, tj. podání, v nichž stěžovatel žádá o ochranu svých zájmů neupravených smluvním závazkovým vztahem se Společností, např. nevhodné chování (dále jen „stížnost“). Pro klienta i stěžovatele se v tomto Reklamačním řádu používá souhrnné označení „klient“.

2. Obecné zásady

  1. Tento Reklamační řád stanoví postupy a procesy pro podávání a vyřizování stížností a reklamací klientů.
  2. O všech přijatých stížnostech a reklamacích vede Společnost vnitřní evidenci, ve které je zejména, nikoliv však výlučně, uvedena informace o datu přijetí stížnosti/reklamace, o výsledku reklamačního řízení a o informacích předaných klientovi včetně data a způsobu předání.

3. Náležitosti reklamace

  1. Je-li to možné, stížnost/reklamace obsahuje níže uvedené údaje:
    • jméno a příjmení / obchodní firmu klienta,
    • telefonní a e-mailový kontakt,
    • číslo nebo jiné označení smlouvy, pokud byla uzavřena,
    • identifikaci osoby, vůči které stížnost směruje,
    • přesný důvod stížnosti/reklamace, tzn. konkrétní popis problému, který je Společnosti vytýkán, spolu s určením, čeho se klient domáhá,
    • kopii smluvní dokumentace či jiné podklady, kterých se reklamace týkají.
  2. Pokud je klient zastoupen na základě plné moci, je vyžadována plná moc udělená klientem s úředně ověřeným podpisem.

4. Podání a průběh stížnosti/reklamace

  1. Vady plnění je nutné uplatnit stížností/reklamací bez zbytečného odkladu poté, co klient vady plnění zjistil, nejpozději však ve lhůtě stanovené příslušnými smluvními ujednáními a právními předpisy a současně nejpozději v promlčecí lhůtě. Společnost nemá povinnost po uplynutí promlčecí (3 leté) lhůty k náhradě škody.
  2. Stížnost/reklamaci lze podat:
    • písemně (poštou, e-mailem) na adresu sídla Společnosti; na e-mailovou adresu veronika@moder.cz
    • osobně na osobní schůzce.
  3. Po doručení je stížnosti/reklamace předána k vyřízení pověřeným pracovníkům Společnosti.
  4. Lhůta pro vyřízení stížnosti/reklamace činí 30 kalendářních dnů. Vyřizování stížností/reklamací probíhá v pořadí, v jakém byly Společnosti doručeny.
  5. Společnost si vyhrazuje právo požádat klienta o doplnění chybějících údajů. Lhůta k vyřízení stížností/reklamace dle předchozího odstavce tak začíná běžet až poté, co klient Společnosti dodá veškeré chybějící údaje.
  6. Stížnost/reklamace nebude přijata a dále zpracovávána v případě kdy:
    • osoba, která podala stížnost/reklamaci, není klientem Společnosti, nebo je zastoupena zmocněncem na základě nedostatečné plné moci,
    • stížnost/reklamace se netýká nabízených produktů či služeb Společnosti,
    • je podání stížnosti/reklamace zcela zjevné zneužití institutu reklamací a stížností,
    • uplynuly skartační lhůty pro relevantní typ dokumentů.
  7. V případě, že je stížnost/reklamace týkající se stejného předmětu podána opakovaně a nepřináší žádné nové skutečnosti, bude stížnosti/reklamace zamítnuta a klient bude o této skutečnosti písemně informován.
  8. Pokud důvody pro odmítnutí stížnosti/reklamace uvedené v odstavci 6 nebo 7 odpadnou, Společnost stížnost/reklamaci vyřídí, přičemž lhůty pro její projednání začnou běžet ode dne, kdy daný důvod odpadl.
  9. O výsledku řešení stížnosti/reklamace bude klient vyrozuměn prostřednictvím e-mailu či jiným způsobem sjednaným mezi ním a Společností (doporučený dopis). Za den doručení výsledku řešení stížnosti/reklamace se považuje den doručení e-mailové zprávy anebo převzetí doporučeného dopisu. Pokud e-mail nebo dopis nebude doručen a bude Společnosti vrácen jako nevyzvednutý (platí pouze pro dopis) či nedoručitelný, považuje se za den doručení den, kdy byl dopis vrácen na adresu Společnosti.
  10. Náklady na vyřízení stížnosti/reklamace nese Společnost. Náklady klienta spojené s přípravou a uplatněním stížnosti/reklamace nese klient.
  11. Klient je oprávněn obrátit se za účelem mimosoudního řešení sporu na Kancelář finančního arbitra (www.finarbitr.cz) pro oblast investičních služeb uvedených v zákoně č. 229/2002 Sb., o finančním arbitrovi, ve znění pozdějších předpisů.
  12. Klient se dále může obrátit na Českou národní banku (www.cnb.cz), se sídlem Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad dodržováním povinností Společnosti.
  13. V případě mimosoudního řešení sporu není dotčeno právo klienta obrátit se na soud.

5. Závěrečná ustanovení

  1. Postupy stanovené v tomto Reklamačním řádu jsou závazné pro všechny klienty Společnosti, jakož i pro všechny její pracovníky.
  2. Reklamační řád je k dispozici na internetových stránkách Společnosti a v sídle Společnosti.

Tento Reklamační řád je platný a účinný od 22. listopadu 2022.